Denníček zo sústredenia 2008

Téma: klub
Počet zobrazení: 2057

Predslov
Písanie denníčka bolo rozdelené tak, aby ho každý deň písala iná chatka. Na druhý deň pri raňajkách sa prečítal predošlý záznam a odovzdal ďalším v poradí. Niektoré udalosti sú mierne skreslené, ale taký bol pohľad konkrétneho pisateľa a nechceme robiť cenzúru. V prípade nejasností oslovte Šéfa Vlada.

Milý denníček
Deň 1. - 23.8.2008
Autorky malé baby (Saša, Tima, Kaja, Maťa, Naďa) a Katka

Keď sme dnes prišli, tak nám naši tréneri ukázali, kde bývame a každý z nás sa tam rozbehol. Vybalili sme si veci, prezliekli sme sa do plaviek a už sme boli v bazéne. Voda bola mokrá a vlažná. Z toho plávania sme tak vyhladli, že sme išli na večeru . Na večeru boli špagety, ktoré neboli nič moc, ale Saške veľmi chutili, takže si dala dve duple. Po večeri nám tréner Radovan Černák pripravil Opičiu dráhu , na ktorú sme sa veľmi tešili. Odbehli sme si dve kolá a boli sme zničení ako po dvoch tréningoch. I napriek tomu sme si dali ešte partičku futbalu, žiaľ i cez najväčšie úsilie sme prehrali, ale pozor, nabudúce im to nedarujeme! No a potom sme sa rýchlo umyli, prezliekli a stretli sme sa v spoločenskej miestnosti, kde sme hrali ping- pong, karty a tréneri hrali nejakú veľmi divnú hru, pri ktorej sa veľmi smiali. A zrazu bola večierka, tak sme museli ísť spať, samozrejme naši tréneri nám neverili, takže nás prišli skontrolovať. A bolo ráno, ale to už je deň druhý.

Deň 2. - 24.8.2008
Autorky veľké baby (Maťa, Peťa, Maja)

Zobudili sme sa na divný rachot spod našich okien. Najprv sme si mysleli, že sú to prdiace veveričky, ale nie - bol to Adam... Pred chatou nás už čakali ďalšie veveričky- Karol, Matúš a Dávid. Nebojte sa, očakávaný ranný bozk sme nedostali. Asi si chceli len spríjemniť deň hneď zrána pri pohľade na najkrajšie dievčatá sústredenia – na nás. Po sprche – bez chlapcov- sme s nimi zostali až do rozcvičky. Bola namáhavá, ale srandovná. Raňajky nám nechutili , tak sme ich využili na iné účely. A je tu opäť nočná mora - tréning. Zdrvujúci , zničujúci tréning. Aj keď sme – podľa niekoho slov celú 12-minútouku len odkráčali , i tak sme sa zapotili.... No pot sme aspoň trochu zmyli v tom studenom bazéne. Viacerí ľudia sa pritom odviazali, niektorí ukázali ich samovražedné sklony a pár ďalších k samovražde dopomáhalo. Obed bol na prekvapenie celkom dobrý... Hmm.. Po obede som vyriešila jeden začínajúci vzťah ..... P+A. A....... opäť makačka. Našťastie nie s majsterkou sveta, ale len s násilníkom Radom. Prekvapením večera bola večera, ktorá dopadla nad naše očakávania. Večer pokračoval super – hra špión , schovávačka – od ktorej máme doteraz ihličie aj v spodnom prádle. Tak, môžeme zhodnotiť, že dnešný deň nám dal veľa zábavy , ale aj poznatkov. Dozvedeli sme sa čo to o Rasťovej sexuálnej orientácií, Rojovom súkromnom živote a o Radovi že: ale pšššt, to až po desiatej.

Deň 3. - 25.8.2008
Autor za trénerov Rado, za decká Rojo, Rasťo a Ajo

Pohľad trénerov:
Decká ráno vstali s elánom a s chuťou sa rozbehli ku Katke, ktorá dávala v to ráno rozcvičku. Bez náznaku únavy cvičili poctivo všetko, čosi pre nich.
Pohľad cvičencov:
Po náročnej noci sa nám vstávalo obzvlášť ťažko a nebyť Radovej vyhrážky, že nás obleje vodou, tak spíme až do raňajok. Na rozcvičku sa nám vôbec nechcelo ísť, nakoľko sa začala u nás svalovica celého tela. Rozcvičku sme nejako prežili a hladní sme sa ponáhľali na raňajky.

Pohľad trénerov:
Deti si už zvykli na režim a disciplínu, na raňajkách boli obzvlášť ticho. Po raňajkách sme šli spoločne do obchodu. Deti si nakúpili džús a cereálie.
Pohľad detí:
Od únavy a nedostatku spánku sme nevládali na raňajkách ani kecať. Aspoň že sme šli do obchodu, kde sme si nakúpili čokolády, keksíky, kolu a pre trénerov chipsy, aby mali večer čo jesť k vínu a nám dali pokoj.

Pohľad trénerov:
Doobedný tréning bol pestrý a deti si ho užívali. Ani nedostali veľmi zabrať a neblbli v bazéne. Obed bol vynikajúci a hodinka oddychu po ňom ako balzam na dušu.
Pohľad cvičencov:
Stredne náročný tréning nás vynikajúco zahrial a hry boli super, ale aj tak nás to najviac bavilo v bazéne. Obed bol bomba a pekne sme sa prejedli.

Pohľad trénerov:
Poobedný tréning sa niesol v majstrovskom duchu, keď nám prišiel tréner Mojo – 4. dan – pootvoriť dvere do tajov karate. Hlavne my ,tréneri, sme sa nevedeli nabažať vedomostí a cvičili sme až do večere. Na večeru bola zdravá a pre športovcov toľko potrebná cestovina. Škoda, že sa nestretla s pochopením hlavne u tých najmenších. Aspoň sme si mohli dať duplu.
Pohľad cvičencov:
Poobede bol vynikajúci tréning. Prišiel tréner Mojo zo Žarnovice. Rozdelili sme sa na dve skupiny katistov a zápasníkov. Zápasníci sa po náročnom tréningu dobre uvoľnili s ujom Vladom. Katisti si precvičili katu Geksaida ič s trénerom Mojom. Trochu sme si oddýchli a išla večera. Večera bola pod očakávania , ale niektorým chutila. A išlo sumo.

Pohľad trénerov:
Po večeri sme mali sumo cup. Trochu som sa bál, že sa do toho deckám nebude chcieť, ale napokon sa do seba pustili, až som sa bál, že si ublížia. Dopadlo to však dobre a ceny pre dvoch najlepších sme odovzdali pri ohni. Bol to energetický balíček od firmy Coop Jednota. Pri ohni sme ostali do 21 hod. Potom sme sa pobrali do chatiek. My tréneri sme pri poháriku vínka hrali karty a decká sladko spinkali na chatkách. Bol to krásny deň.

Deň 4. - 26.8.2OO8
Autor Vlado a Mário s Marekom súhlasili s textom

Ráno – počasie kopíruje náladu účastníkov sústredenia. Zamračená obloha, stiahnuté obočia , telá umárané svalovicou. Katka ľahkou rozcvičkou preberá jednotlivcov k životu a vlieva im nádej v krajšiu budúcnosť. Raňajky sa niesli v duchu predchádzajúcich prijímaní stravy – Saša v čele, zvyšok len asistuje.

Krátka prestávka a tréneri sa snažia upútať pozornosť ratolestí rodičov tešiacich sa zo zbavenia zodpovednosti za ne. Atletický tréning začal bežeckými súťažami, ďalšia časť evokuje spomienky na včerajší večer. Všetka činnosť sa krúti okolo fliaš, rýchlosti a šikovnosti. Dopoludnie končí opäť kúpaním a očakávaným obedom – však, Saša?

Po obede prestávka na trávenie a zber síl na ďalšiu činnosť. Obete gulagu sa rozdelili do dvoch táborov. Agresori rozvíjajú svoje zručnosti v terorizovaní súperov ( kumite).

Pod vedením Aladina Radina (cukrík). Mierumilovnejšia časť vylepšuje baletné kreácie súborných cvičení kata a otužuje svoje telá utĺkaním jeden druhého pod vedením senseia Moja. Trápenie končím relaxom a skoro chrápaním zúčastnených. Opäť kúpeľ a vyžieranie čipsov, jogurtov a jabĺk v očakávaní večere. Večera bola nad očakávanie prijatá vcelku pozitívne. Odchod Katky vyvolal ľútosť a obavy o zdravie pacientov interného oddelenia v Žiari nad Hronom. Odchádzajúci slnečný letný deň končí týraním hercov amatérov režisérom, scenáristom a dramaturgom Radom a každovečernou prekážkovkou.

Slniečko pomaly zapadá za kopce, začína byť chladno. Vhod prichádza súťaž “Kto bude najlepšie oblečený“. Víťazovi Rasťovi môže slepo závidieť aj cibuľa. 27 vrstiev je nedostižných. Zápolenie pokračuje zbieraním vecí na spoločné písmenko. Opäť víťazí Rasťo a spol. Úžasných 24 kusov. Fantázia nemá hraníc. Našiel sa aj prd v igelitovom sáčku. Súťažné zápolenie končí módnou prehliadkou s komentárom o účelnosti daného oblečenia. Je isté, že módne návrhárstvo na Slovensku nezanikne. Perfektné účelno-neúčelné návrhy fascinujú. Nakoniec tesne víťazia veľké baby. Aby neostalo len pri telesne- mentálnych výkonoch, všetci sú odmenení zuby- zničujúcou sladkosťou. Je už tma, ústa dokorán, klipkajúce oči, na perách smutný úsmev- ďalší perfektný deň končí. Hurá, hurá, tešíme sa na zajtra! Dobrú noc a krásne sníčky!

Deň 5. - 27.8.2OO8
Streda alebo druhý deň bez Katky
Autor Ľubo, Dávid, Aďo, Matúš, Milan a Karol

Kde bolo, tam bolo, za 19 zákrutami, kde stavbári na stavbe hlasno spievajú a v noci je lepšie spať v teplákoch, sa začal ďalší deň. Zlatisté slniečko vykuklo na oblohu a svojimi trblietavými lúčmi zaťukalo karatistom na domčeky, aby ich prebralo k životu. Nepomohlo. A tak im jemne zrúklo do ušiek: „Vstávajte zdochliny, prišli ste sem leňošiť?“

Keďže na tento deň bol naplánovaný turistický pochod, rozcvička sa nekonala. Napriek tomu, že tréneri očakávali isté negatívne ohlasy, cvičenci z nejakého neznámeho dôvodu neprotestovali.

Na raňajkách boli podané inštrukcie, ako sa obliecť na turistický pochod a tak sme sa, s menším časovým sklzom, oblečení do dlhých nohavíc opásaní teplákovými bundami vydali oproti sparnému, horúcemu letnému dňu. Navigačné schopnosti bez použitia GPS sa značne znížili, ale nám sa už na tretí pokus podarilo trafiť na chodník, ktorým sme pôvodne vôbec nechceli ísť. Napriek tomu, že koruny stromov vytvárali na lesnej cestičke príjemný chládok, niektorí si ešte museli schladiť celé tenisky v studenom bahne. Cestu sme si krátili zberom lesných plodov a hádzaním bodliakov na protestujúci cieľ. Návrat do areálu sa zdaril, a tak horská služba nemala výjazd. Zostávajúci čas do obeda sme strávili v bazéne, kde nás čakala čerstvo studená voda tešiaca sa na strkajúcich sa otužilcov.

Obed bol fakt dobrý. Poobedný tréning bol opäť s Mojom a bol opäť kvalitný. Po jeho skončení nás čakala chutná večera – šišky. Teraz trochu štatistiky:

Vypočítaný priemer šišiek na jednu osobu – 3 ks
Rekord zjedených šišiek u trénerov – 5 ks
Celkový rekord – Saša – 7 ks

Po večeri nastala dlho očakávaná chvíľa, keď nás svojou návštevou poctili rodičia cvičencov. Ako predskokan pred hlavným vystúpením nám zaspieval a zahral na gitare Mojo. Po privítaní rodičov nás čakalo divadelné predstavenie O červenej čiapočke s protidrogovou tématikou. Keďže zvukotechnika sklamala a rodičia sa prevažne pozerali na otvárajúce sa ústa hercov a pobehujúcich fotografov, Rado ako scenárista a režisér nebol rodičmi napadnutý za odohraný obsah diela. Večerné kúpanie so súhlasom prítomných rodičov určite dôkladne otestuje imunitný systém našich cvičencov. Opekačka bola do neskorých nočných hodín a aj napriek veľkej snahe sa dospelákom nepodarilo vypiť všetok privezený materiál – džúsy, malinovky a podobne. Po opekačke sa rodičia ponáhľali domov užiť si posledné blažené hodiny, ktoré sa čoskoro skončia po príchode ich ratolestí domov. Ďalší deň za nami.

Ranné vstávanie bolo kruté, nepomohol ani budík na mobile, ale rozcvička s Vladkom nás hneď prebrala.

Po výdatných raňajkách nasledoval tréning s (ako vždy skvelo pripraveným) trénerom Radom. Prekvapením dňa bola prednáška s Jožkom Kováčom o sebaobrane a dozvedeli sme sa niečo z histórie .Potom sme si zahrali futbal, Baby verzus chalani, pričom tréneri hrali za baby. Zápas vyhrali baby, ale v jedenástkových rozstreloch boli chlapci lepší.

Poobede sme mali tréning na fit loptách opäť s Radom. Bola to sranda, lebo lopty nám utekali. Záver tréningu sme ukončili cvičením vo vode, ktorú sme naším úsilím zohriali na 100 stupňov až sme z nej museli vybehnúť. Voľný čas pred večerou sme ukončili býčím zápasom, kde si zmerali svoje sily tréneri proti zverencom v hádzanej a futbale. Hneď v prvej fáze najväčší člen trénerov Rado prevalcoval najmenšieho cvičenca Dávidka. Aj keď detí bolo ako hadov, tréneri boli ako žirafy a vyhrali. Rovnako to bolo s futbalom- dávali si samé hlavičky. Na záver dňa sme na ohni poopekali a popálili čo sa dalo.

V neskorých nočných hodinách sme ukončili štvrtkový deň.

Deň 5, 28. 8. 2OO8
Autor neznámy, asi niekto z trénerov. Že by ja?

Najťažšie vstávanie. Po dlhej noci sa horko - ťažko rozlepili oči. Chalani na trojke mali smolu lebo im Rado pobral paplóny a Rojo sa prebral až keď ho vyniesol v pyžame pred chatku a nechal ho stáť pred zamknutými dverami. Balenie na hrubo a hajde na raňajky! Vcelku kľudnú náladu pokazil opäť Rado, keď zahlásil, že bude tréning, ktorý už nemal byť. Nepomohli ani prosby, uslzené oči a ani vyhrážky. Pri nástupe sme sa odfotili aj s Ivkou Kováčovou zo Superstar, ktorá sa len deň pred tým ubytovala s rodičmi vo vedľajšej chate. Tréning bol ľahký, precvičili sa všetky kata a potom záverečné kúpanie zamerané na utopenie Rada.

Nepodarilo sa. Nasledovalo balenie a vypratávanie chatiek. V srdciach aj smútok z konca sústredka, aj radosť z návratu k rodinám.

Posledný obed ochudobnený o pár členov, ktorí už odišli skôr. Posledné príhovory trénerov. Všetci svorne tvrdia: NAJ SÚSTREDKO ZO VŠETKÝCH. Tešíme sa na ďalšie.